12 Eylül 2012 Çarşamba

Nachos

Meksika mutfağıyla tanıştıktan sonra neden daha önce bu lezzetleri tatmadım diye düşündüm. Aslına bakarsanız yemek çeşitliliği fazla değil, genelde et ağırlıklı ve lezzetli sosların yoğunlukla kullanıldığı bir mutfak hele ekmeklerine bayıldım. Bizdeki lavaşa benziyor ama daha lezzetlisi diyebilirim.
Meksika mutfağından esinlenerek evde denediğim lezzetli, hazırlaması kolay bir atıştırmalık olan nachos tarifini paylaşmak istedim.   
Malzemeler;
  • 1 Paket Doritos Taco Cips
  • 300 gr Kıyma
  • 1 Adet Kuru Soğan
  • 1 Adet Domates
  • 2 Adet Yeşil Biber
  • 2 Yemek Kaşığı Zeytin Yağ
  • 1 Tatlı Kaşığı Salça
  • Kaşar Peyniri  
  • Tuz, Karabiber
Yapılışı;
  • Soğanı yemeklik doğrayın tavaya yağı koyup soğanları orta ateşte kavurun.
  • Kavrulan soğanlara kıymayı ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.
  • Sırasıyla yeşil biberleri doğrayıp ekliyor ardına domatesleri ekliyoruz.
  • Salça, tuz, karabiberide ekledikten sonra bir süre pişmeye bırakıyoruz.
  • Cipsleri ısıya dayanıklı bir servis tabağına boşaltın. Hazırladığımız kıymalı sosu cipslerin üstüne dökün ve en son kaşar peynirinide ekledikten sonra fırında kaşarlar eriyene kadar bekletin.
  • Nachos servise hazır :)
Not: Tarife isteğinize göre eklemeler yapabilirsiniz turşu, Meksika fasulyesi veya soslar gibi ben sade tercih ettim çokta lezzetli oldu .

Hiç yorum yok: