10 Eylül 2012 Pazartesi

Sabah Melikesi

Hafta sonu iş yerinden arkadaşım Buket’e oturmaya gittim birbirinden güzel pastalar tattım ellerine sağlık canım arkadaşımın. Şimdi paylaşacağım kekte onlardan sadece birisi. Ben pek kremalı kekleri sevmem, ağır bulurum ama bu çok hafif bir kek. Dün gelen misafirlerim için yaptım ve kalanını annemlere götürdüm. Kekin tadına bakan herkesten çok olumlu yorumlar aldım.

Malzemeler;

Keki İçin;
  • 3 Yumurta
  • 10 Yemek Kaşığı Şeker
  • 10 Yemek Kaşığı Un
  • 1 Çay Bardağı Yağ
  • 1 Çay Bardağı Süt
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • 1 Paket Krem Şanti ( Kekin üstünü kaplamak için )

Sosu İçin;
  • 5 Yemek Kaşığı Şeker
  • 2 Yemek Kaşığı kakao
  • 1 Su Bardağı Su


Yapılışı;
  • Geniş bir kapta önce yumurta ve şekeri çırpıyoruz.Ardından diğer malzemeleri de ekleyip hepsini birden çırpıyoruz.
  • Hazırladığımız karışımı yuvarlak borcama döküp önceden 170 derecede ısıtılmış fırında pişirmeye bırakıyoruz.
  • Kek pişerken üstünün sosunu hazırlıyoruz.
  • Sos için gerekli malzemelerin hepsini küçük bir tencerede karıştırarak pişiriyoruz.
  • Keki fırından çıkardıktan sonra kürdanla üst kısmını komple deliyoruz.
  • Sosu kekin üstüne döküyoruz. Kürdanla deldiğimiz kek bütün sosu emiyor.
  • En son kekin üstünü hazırladığımız krem şanti ile kaplıyoruz.
      


Not : Kekin pişme süresi kısa yaklaşık 10 dk pişiyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Mügecim seninde ellerine sağlık eminim benim pastamdan daha lezzetli olmuştur .