1 Ekim 2012 Pazartesi

Yoğurtlu Patates

Patates sevenler için farklı bir alternatif... Antep yöresine ait bir yemek ama ben biraz tarifi değiştirdim. Aslı et ile yapılıyor ben tavuk kullandım çokta lezzetli oldu.
Malzemeler;
  • 2 Adet Patates
  • 1 Su Bardağı Nohut
  • 1 Adet Tavuk Göğsü ( isterseniz tavuk adetini çoğaltabilirsiniz.)
  • 1 Adet Yumurta
  • 2 Su Bardağı Yoğurt
  • Kuru Nane 
  • 2 Yemek Kaşığı Yağ
Yapılışı;
  • Nohutları önceden ıslatın.(Önceden dolapta haşlanmış nohut vardı ben onu kullandım). 
  • Patatesleri iri iri doğrayın, tavuk göğsünü de iri kareler şeklinde doğrayın.
  • Düdüklü tencereye nohut, patates ve tavukları ekleyip yeterli miktarda su koyup pişirin.(Tencerede de yapabilirsiniz ama ben zamandan tasarruf etmek için düdüklü tencereyi tercih  ettim)
  • Ayrı bir tencereye yoğurt ve yumurtayı koyup çırpın.
  • Yemeğin önce suyunu yoğurda karıştırıyoruz ki kesilmesin.Ardından patates, nohut ve tavukları da ekleyip biraz daha pişirin.
  • En son yağda naneyi kavurup yemeğin üstüne dökün.Afiyet olsun...


Hiç yorum yok: